vrijdag 11 december 2009

Lien van de Kelder @ Vlaamse Vrouwen


Vlaamse vrouw Lien van de Kelder werd samen met Ronny Daelman via een auditie geselecteerd voor de rollen van Sofie en Sam. Ze werd in 1982 geboren en studeert momenteel rechten aan de universiteit van Antwerpen.

Net als Ronny heeft ze de beste herinnering aan een musicalrol. Op negenjarige leeftijd stond ze op de planken met de musical 'Annie'(KJT). Ze vond het zalig om met al die kinderen te zingen en acteren en begon toen al te dromen van een carrière als actrice.

Je moet een meisje van zestien spelen, dat is niet zo evident. Waarom wilde je het toch doen?

Lien van de Kelder: Haar leeftijd vond ik nu net een extra uitdaging om auditie te doen. Nu betrap ik mezelf erop dat ik constant tieners op straat observeer. Ik kijk dan naar hun gedragingen en kledingstijl. Soms ga ik ook wel eens te raden bij mijn twee jongere zussen en dat helpt.

Herken je jezelf in Sofie?

Lien van de Kelder: Ik kon als puber, en misschien nu nog, even opvliegend en impulsief als Sofie reageren. Sofie laat niet met zich sollen en dat herken ik ook wel bij mezelf. Het grote verschil is dat ik niet zo beïnvloedbaar ben. Sofie volgt Femke soms blindelings en zo ben ik nooit geweest.

Vind je Sofie een leuke meid?

Lien van de Kelder: Eigenlijk vind ik niks vervelend aan haar. Ze steunt haar vrienden onvoorwaardelijk en is heel vergevingsgezind. Ik vind wel dat ze wat liever zou mogen zijn tegen Martine want ze ziet haar moeder tenslotte heel erg graag.

Welk ander personage uit thuis zou je eventueel willen spelen?

Lien van de Kelder: Ik denk dat het ongelooflijk boeiend moet zijn om Veronique te spelen. Ze kan heel extreem uit de hoek komen en dat geeft altijd vuurwerk.
Hoe zou je Sofie willen zien evolueren?

Lien van de Kelder: Haar relaties met de andere personages blijven voorlopig redelijk oppervlakkig. Daar mag wel verandering in komen. Ik denk dat het heel interessante spelmogelijkheden zou opleveren.

Wat zou je doen als je geen actrice zou zijn?

Lien van de Kelder: Ik studeer momenteel rechten. Het zou dus goed kunnen dat ik ooit juriste word. Maar ik ben blij dat ik mijn studies voorlopig kan combineren met mijn bestaan als Sofie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten