donderdag 1 januari 2015

Els Tibau in Weekendje Weg met VIJF @ Vlaamse Vrouwen

In Weekendje Weg met VIJF neemt Els Tibau je mee naar de interessantste steden in Belgie, en werpt ze een blik op de gezelligste plekjes, de lekkerste restaurants, de tofste hotels en natuurlijk de beste shopping-adressen!

Zo neemt Els Tibau ons mee naar een streek met prachtige natuurgebieden, de Middenkempen.

Els Tibau (Landen, 14 april 1974) was Miss Belgian Beauty 1997 en werkt als presentatrice en fotomodel.

Voordat Els Tibau Miss Belgian Beauty werd, was ze een veelgevraagd bikini, badpak en lingerie model. In 1994 nam ze deel aan de verkiezing van Look Of The Year. Ze eindigde bij de laatste twaalf kandidaten. In 1995 deed ze opnieuw mee, en toen werd ze tweede. Daarop werd Tibau gevraagd om 'het meisje in het zwembad met de badmuts op', dat telkens tussen de programma's van VTM verscheen, te zijn. In oktober 1996 wordt Tibau tot Miss Belgian Beauty gekroond. Als nieuwbakken BV verscheen ze in talrijke bladen en zat ze ook een aantal keer in het vrouwenpanel van Het Swingpaleis. Tibau trad ook op in 1996 bij Samson en Gert als Miss Lenigem. Op 26 december 1997 was zij voor de eerste maal te zien als omroepster bij VTM.

Doorheen de jaren doet ze verschillende defilés, presentaties en fotoshoots. Els Tibau poseerde veelvuldig in bikini voor sexy fotoreeksen in P-MAGAZINE en Ché, en voor de naaktkalender.

Door de vele naaktfoto's die op internet te vinden zijn, denken dan ook veel mensen dat ze bloot geposeerd heeft voor de cover van Playboy.

Ze wordt het gezicht van enkele merken. In 2003 acteert Tibau in het theaterstuk 'Boeing Boeing'. Ze neemt ook een pilotaflevering op van 'Tijd Voor Jezelf'. Deze aflevering wordt gebruikt in Ingeborg Sergeants programma De Keuze Van De Kijker. Eind 2004 staat ze samen met Katja Retsin (die bij één werkt) op de cover van Humo. In 2005 presenteert ze samen met Elke Vanelderen het programma Het Hart Van Vlaanderen. Eind 2006 speelt Els Tibau een rolletje als zichzelf in de VTM-soap Familie (televisie).

Op 18 juni 2007 maakt Tibau de overstap van VTM naar VIJFtv. Bij die zender wil ze zich meer ontplooien als presentatrice. In het najaar van 2007 krijgt zij haar eigen programma bij de zender: What Women Want. In het programma krijgen tien mannen te weten wat vrouwen echt willen en worden ze zo omgetoverd tot het ideaalbeeld van een vrouw. Eind augustus begint ze ook met omroepen. Voor het programma Droomhuis Onder De Zon gaat Tibau begin 2008 samen met een koppel op zoek naar een woonst in het buitenland. Het programma werd uitgezonden in het voorjaar van 2008. In het najaar van 2010 en voorjaar van 2011 presenteert ze op VIJFtv het programma Weekendje weg met VIJFtv.

Eind 2009 tekent Tibau een contract met de digitale zender Anne waar ze samen met Gene Thomas het programma Anne Showcase gaat presenteren. Ze zal ook het programma Anne Unplugged presenteren.

Verder is Els Tibau meter van Autopia, een vereniging die zich inzet voor autistische kinderen, en is ze momenteel ambassadrice voor Farouk Systems USA.

 Voormalig Miss Belgium Beauty Els Tibau is op reis geweest naar Myanmar en heeft daar het boeddhisme ontdekt. Daarin vindt ze de rust die ze in haar dagelijkse leven niet vindt.

De 35-jarige heeft nooit echt tijd gehad om stil te staan in haar leven. Ze is al heel haar leven bezig met modellenwerk, missverkiezingen en televisiewerk. Om dat allemaal te combineren kwam ze uren en handen te kort, maar dat trok ze zich in het begin helemaal niet aan. Haar jachtige levensstijl begint nu echter een beetje te wegen en ze vond tijdens haar reis naar Myanmar eindelijk rust.

Ze logeerde er in een klooster en leerde het boeddhisme kennen. Dankzij het geloof kan ze nu alles in perspectief plaatsen en kan ze zich ook meer bezighouden met het innerlijke aspect van de mens.

VIJFtv, de vrouwenzender bij uitstek, hield lange tijd vol dat hun omroepers een meerwaarde betekenden. De zender komt nu terug op die beslissing en haalde de drie omroepers – Els Tibau, Sophie Dewaele en Gene Thomas – van het scherm.

Het is de nieuwste trend in televisieland om zonder omroepers te werken. VTM haalde enkele maanden geleden de omroepsters van het scherm en nu heeft ook VIJFtv besloten dat er geen plaats meer is voor schoon volk. Sophie Dewaele is een van de gezichten die van het scherm zullen verdwijnen.

Op dinsdag 19 juni haalde het nieuws de frontpagina's van zowat alle kranten in Vlaanderen: "Els Tibau stapt van VTM naar VIJFtv". Het leek een verademing voor de presentatrice die na meer dan 10 jaar trouwe dienst haar eerste tv-opdrachtgever verliet voor wat ze zelf omschreef als "VIJFtv… het is voor mij zoals liefde op het eerste gezicht". Het was meteen het beste bewijs dat Els Tibau steeds weer haar hart volgt: waar ze in gelooft, daar gaat ze voor, een interview.

Hoe ben je met onze Coeliakievereniging in contact gekomen?

Begin dit jaar werd ik uitgenodigd door jullie vereniging om de Algemene Ledenvergadering in de Limburghal te Genk aan elkaar te praten. De aanpak van de organisatie, het warme onthaal… kortom de manier waarop ik als buitenstaander geïntegreerd werd om op mijn terrein, de presentatie, een duidelijk beeld te hebben van de problematiek en alzo mijn werk goed te kunnen doen, sprak me ontzettend aan. Toen ik enkele dagen later een uitnodiging kreeg voor een uitgebreid gesprek, omdat ook mijn betrokkenheid blijkbaar niet onopgemerkt voorbij gegaan was, wist ik: "hier wil ik meer over weten".

We kunnen ons voorstellen dat je wel vaker gevraagd wordt voor "een goed doel"?

Ik overdrijf écht niet als ik stel dat ik wekelijks wel een aanvraag krijg tot medewerking voor één of andere actie. Het is dan altijd wikken en wegen, want je kunt niet overal en altijd je ruggensteun geven of aanwezig zijn. Toch is het zo dat ik me laat leiden door mijn gevoel. Pax Christi bv is één van de organisaties waar ik recht uit het hart mijn steentje voor bijdraag. Al is mijn bijdrage beslist een speld in de hooiberg, alle kleine beetjes helpen, is mijn stelling. Het geeft mij een bepaalde voldoening, te weten dat ik in dit geval voor kindjes in verdrukking en/of nood toch "iets" probeer te betekenen.

Je vroeg eerst een gesprek alvorens te beslissen. Waarom?

Het heeft geen zin je schouders onder iets te zetten als je niet eens weet waarover het gaat. Ik herinner me het gesprek dat we op een avond hadden in Antwerpen. Toen pas werd me duidelijk welke impact "coeliakie" kan hebben en hoe een leven zomaar overhoop gegooid kan worden. We gingen wat eten in een restaurant en zowel Chantal als Mieke van jullie vereniging moesten meteen vragen aan de mensen van het restaurant of er ook "glutenvrij" kon geserveerd worden. De eigenaar wist maar al te best waar we het over hadden, want hij werd in het verleden zelf geconfronteerd met "coeliakie". Het daarop volgende gesprek maakte me duidelijk welke impact "coeliakie" op een mensenleven kan hebben. Het feit dat zo weinig mensen de problematiek kennen, dat mensen in je directe omgeving ermee geconfronteerd kunnen zijn of worden én het feit dat er niet of nauwelijks enige actualiteit aan geschonken wordt, overtuigde me om de schouders onder het meterschap van jullie vereniging te zetten.

Wij van onze kant waren verheugd maar ook een beetje verbaasd aangezien we moeten rekenen op je "goodwill". Vanwaar die bereidheid om zonder enige financiële insteek ons te willen vertegenwoordigen?

Het leven draait om meer dan alleen maar geld. Inderdaad, ik moet werken zoals iedereen en ik moet geld vragen voor mijn prestaties zoals tv-werk, presentaties, modeshows ed. Maar naarmate je ietsje ouder wordt, relativeer je meer en sta je ook stil bij de noden in de wereld. Dan neem je wat gas terug en begin je je af te vragen "moet het nu allemaal zo snel, moet ik nu geleefd worden door mijn agenda, laat ik sommige belangrijkere zaken niet aan mijn leven voorbij gaan…". Ik ben de laatste maanden meer en meer bezig met dat wat voor mij eigenlijk altijd een belangrijke rol gespeeld heeft, "de waarden en de waardigheid van en in het leven". Ik dacht er in het verleden wel aan en probeerde er wel zoveel mogelijk rekening mee te houden maar de jachtigheid van de rollercoaster waar ik in zat ontnamen me vaak de tijd. Tot ik op een dag zei: "Els, nu pak je jezelf flink vast en ga je daar nog bewuster mee omgaan.” De ruggensteun die ik de coeliakievereniging wil geven zie ik dan ook als een sociaal engagement. De relatieve vrijheid die ik op vlak van tijdsindeling door mijn vak heb en de bekendheid die mijn beroep noodgedwongen met zich meebrengt, geven me de ruimte en de gelegenheid om de problematiek breder in de actualiteit te brengen.

Wanneer maakte je "de klik" richting onze vereniging?

Toen we in Antwerpen zaten, vertelde Chantal me over een kindje dat tijdens jullie kerstmarkt van vorig jaar al meer dan een half uur in een lange rij stond te wachten voor een glutenvrije smoutebol. Het antwoord op de vraag of het kindje het niet erg vond om zo lang te moeten wachten, "ach neen want ik wacht al mijn hele leven lang", heeft me zo geraakt dat ik mezelf afvroeg "waar maken wij ons als supergezonde mensen soms druk over?". Ik kreeg een krop in de keel en moest stiekem een traan wegpinken. Kinderen houden me immers ontzettend bezig. Zij zijn zowat het mooiste wat er is en als je dan dat verhaal hoort, besef je: "hier wil ik wat voor betekenen"!

In onze gesprekken ben je vrij formeel met de stelling die je naar buiten wil brengen…

Absoluut! Enerzijds vind ik dat "coeliakie" uit de anonimiteit moet kunnen treden en een bespreekbaar onderwerp moet kunnen zijn. Beste bewijs was de restauranteigenaar in Antwerpen die door zijn betrokkenheid met de problematiek ervoor zorgde dat we op een normale manier van een diner konden genieten, ondanks het feit dat er twee personen aan tafel zaten die niet alles konden eten. Anderzijds zegt mijn gevoel dat we iedereen bewust moeten kunnen maken van het feit dat ‘coeliakie’ een ziekte is, die beperktheden met zich meebrengt, waar de getroffenen moeten mee leren leven. Bovendien zou iedereen hiervoor begrip moeten kunnen tonen, zodat deze mensen een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden. Zij hebben immers niet om deze beperktheden gevraagd. We hebben ook enkele plannen uitgewerkt, die in het najaar definitief vorm krijgen, om de mensen die coeliakie hebben snel en duidelijk alle info te bezorgen over hoe ze hun leven kunnen aanpassen. Als ik mijn steentje kan bijdragen om deze boodschap bij zoveel mogelijk mensen te verspreiden, weet ik dat ieder die met "coeliakie" moet leven niet alleen "glutenvrij" maar ook voor een stukje "zorgenvrij" kan leven.

DE BEAUTYGEHEIMEN VAN…ELS TIBAU

Als ex-Miss Belgian Beauty, presentatrice en ambassadrice voor Farouk Systems USA, is er dag na dag goed uitzien ook voor Els Tibau een must. En daarom heeft ook deze Belgische schone zo haar  eigen beautygeheimen én tips en tricks om er steeds weer fantastisch uit te zien!

Wij zijn razend benieuwd naar haar geheimen…Een mooie huid, leuke outfits en perfecte make-up? Zo doet Els het…
° Hoelang sta je dagelijks voor de spiegel en wat doe je dan?

‘Gemiddeld zal dat zo’n uurtje in beslag nemen: tanden poetsen, douchen, gezichtsverzorging, haar föhnen, body lotion of spray, make-up en styling. Ik vind het ook super om me uitgebreid te maquilleren.

Maar ik vind het even zalig om gewoon onopgemaakt thuis te zijn. Dan is een halfuurtje voor de spiegel voldoende.  ’s Avonds demaquilleer ik me altijd, ik gebruik een zachte peeling en een nacht en oogcrème van Neova.’

° Welk beautyproduct is volgens jou onmisbaar?

‘Mijn onmisbaar beautyproduct is Panthenol met Pro-Vitamin B5. Echt een fantastisch product. Het  heeft een verzachtende én herstellende werking voor de huid en ook voor het haar is het goed: het herstelt de glans en het haar wordt dikker!’

° En wat is het geheim van een mooie huid?

Voor een mooie huid kom je best niet te veel in de zon of onder de zonnebank. Veel water drinken en elke dag, zowel ’s morgens als ’s avonds. De huid goed verzorgen is een must!’

°  Favoriete kleuren van oogschaduw?

‘Ik gebruik veel grijze tinten. En dan werk ik liefst met een hele lichte tint, wit of licht roze, aan de binnenkant van het oog en zwarte of donker grijze eyeliner. Dior Jazzclub, smoky jazz 001 is daarvoor heel handig.

Verder werk ik nog met een warme oranje oogschaduw op de oogboog om het blauw/grijs van mijn ogen mooi te laten uitkomen. En onderaan de ogen, als basis, de Touche Eclat van Yves Sain tLaurent, een fantastische uitvinding!’

° Lievelingsparfum?

‘CHANCE van Chanel.’

° Welke beautyproducten zitten er altijd in jouw handtas?

‘Aangezien ik meestal mooi opgemaakt op het werk moet verschijnen, heb ik bijna altijd een klein make-up tasje bij met lipgloss, blush, zwart oogpotloodje en Dior Jazzsetje. Daarnaast vind je altijd een handcrème en een lippenbalsem in mijn handtas.’

Onafscheidelijk kledingsstuk?

‘Een super handige zwarte beha van Luna. Hij ziet er helemaal anders uit dan gewone beha’s. Je trekt hem bijna als een jasje aan en hij zorgt voor een hele mooie vorm. Ideaal voor diep uitgesneden tops of avondjurken.’

Wat koop je het meeste?

‘Vroeger zou ik ongetwijfeld make-up antwoorden, maar ondertussen heb ik zoveel in huis dat ik zeker nog een tijdje verder kan.

Onlangs heb ik heel wat kleding en schoenen naar een tweedehandswinkel gedaan, dus daar is weer plaats voor vrij! Ik draag heel graag een jeans met een leuke top maar voor het werk als presentatrice en ambassadrice zijn stijlvolle, effen kleedjes voor mij ideaal, dus daar ben ik altijd naar op zoek.’

° Heb je een inloopkast?

‘Een paar trapjes omhoog langs mijn slaapkamer, heb ik een klein kamertje waar ik zopas een super handige dressing heb geïnstalleerd. Zalig als alles er zo netjes en overzichtelijk uitziet!’

° Voor welk fashion item ben je aan het sparen?

‘Ik kijk heel erg uit naar een nieuw klein tasje voor bij avondkleedjes en een grote handtas van Abro. Vriendinnen van mij verdelen dit merk. Het leuke hieraan is dat ik op die manier heel de collectie kan zien!’

Els Tibau

In 1994 staat Els Tibau (14 april 1974) voor het eerst in de spotlights als finaliste van de prestigieuze modellenwedstrijd ‘Look of the year’. De 20-jarige blondine onderscheidt zich door haar natuurlijke flair, sterke persoonlijkheid en hoge x-factor.

Els gaat voluit voor een carrière als mannequin-model. Ze holt van het ene defilé naar het andere, poseert voor ontelbare sexy fotoshoots in bikini en badpak en figureert in 1995 in de zomertrailer van VTM.

Een jaar later neemt haar leven een nieuwe wending. Els wint met glans de nationale missverkiezing ‘Miss Belgian Beauty’ en mag twaalf maanden lang het felbegeerde kroontje dragen. Ze trekt naar Aruba voor de opnames van de badpakkenspecial van P-magazine en wordt razend populair in Vlaanderen. Haar vlotte actes de présence en tv-optredens gaan niet onopgemerkt voorbij. Eind 1997 gaat Els Tibau aan de slag als omroepster bij VTM.

Op het televisiescherm presenteert ze met Elke Vanelderen het reportagemagazine ‘Hart van Vlaanderen’. Els is een graag geziene gaste in het Swingpaleis en praat met Jos Ghysen het programma ‘Zondag Josdag’ aan elkaar. Daarnaast neemt ze de presentatie van talrijke modeshows, gala’s en productlanceringen voor haar rekening.

Els Tibau profileert zich hoe langer hoe meer als een toppresentatrice. De opdrachten blijven binnenstromen: de promotietour van de muzikale talentenjacht ‘Idool’, de finale van ‘Miss Belgian Beauty’, de kusttournee ‘Zomeraperitief’ en ga zo maar door.

Na tien jaar trouwe dienst bij VTM verhuist Els naar VijfTV. In het voorjaar van 2008 gaat een langgekoesterde droom in vervulling: ze presenteert haar eigen tv-programma ‘Droomhuis onder de zon’. Eind 2009 tekent Els bij de digitale muziekzender Anne, waar ze ‘Anne unplugged’ en de ‘Anne showcase’ presenteert. In 2010 maakt Els de VIJFtv kijker wegwijs in de mooiste steden van Vlaanderen in het wekelijkse City Visit programma “Weekendje Weg”. In Weekendje Weg gaat Els zelf naar de sauna, wellness en beauty farms, en ondergaat de heerlijkste massages, ze geeft zich helemaal bloot.

Veel vooraanstaande bedrijven doen vandaag de dag een beroep op Els. Ze is de ambassadrice en het gezicht van onder meer Hulchi Belluni (juwelen), De Cock (spa’s/sauna’s), Farouk Systems (haarcosmetica) en siert diverse reclamecampagnes als schitterende eye-catcher. Els springt ook in het oog als het sportief boegbeeld van Le Coq Sportif en de Zumba Roadshow, dé fitnesshype.

Last but not least draagt Els het hart op de juiste plaats. Ze zet zich belangeloos is voor Het Rode Kruis, Clinic Clowns en verenigingen voor coeliakiepatiënten en autistische kinderen.

Els Tibau heeft na jaren eindelijk een nieuwe liefde gevonden

Tv-gezicht en ex- Miss Belgian Beauty Els Tibau heeft de liefde gevonden bij een Vlaams model, de 38-jarige Jurn Decleer.

Dat weet Het Laatste Nieuws. Tibau was al jarenlang single na een relatie van dertien jaar met haar vriend Joeri. Daarmee brak ze in 2007. Sindsdien omschreef ze zichzelf als een happy single. “Ben ik te kieskeurig? Nee, het moet gewoon goed voelen”, aldus Tibau.

De nieuwe vriend is een Vlaams model met een internationale carrière. Op de website van het modellenbureau staan er een reeks foto’s van de nieuwe liefde van Tibau.

Els Tibau houdt van zonnebrillen

Presentatrice Els Tibau bezocht onlangs Oostduinkerke en de Westkust voor het Vijf-programma ‘Weekendje weg’. Ook Optiek Katrien mocht haar verwelkomen. ‘Het is duidelijk dat Els Tibau net als ik een echte fan is van trendy brillen en zonnebrillen’, aldus uitbaatster Katrien Ghyselen, die in de wolken was over het bezoek.

Modeshow Bobo alweer voltreffer

De modeshow die de bekende kledingzaak Bobo in Tremelo organiseerde, kon opnieuw rekenen op een massale publieke belangstelling. Bekende Vlamingen zoals Ann Van Elsen, Anne De Baetzelier, Annelien Coorevits, Cilou Annys, de Tremelose Claudia Scheelen, Ellen Petri, Els Tibau, Hanne Troonbeeckx, Inge Moerenhout, Joke Vandevelde, Phaedra Hoste, Tanja Dexters, Zoe Van Gastel, Sandrine Van Handenhoven, Brigitta Callens, Jess Donkers, Justine De Jonckheere, Kim Engelbosch, Laura Beyne, Stephanie Clerck, Stephanie Schauwaers, Jelle Van Dael en Femke Herygers stelden de nieuwe zomercollectie van de zaak voor. Ook de Tremelose Claudia Scheelen nam alweer deel.


In het kader van een Nieuwsblad special over vrouwen en hun borsten ging Els Tibau uit de kleren. Normaal gesproken zijn de blote borsten van Els Tibau niet voor heel Vlaanderen te zien, maar hiervoor maakte ze een uitzondering.

Vlaamse krant brengt ode aan borsten Bekende Vlaamse Vrouwen, topless op de foto.
Onlangs stond Het Nieuwsblad Magazine in het teken van borsten. Een nummer vol ontboezemingen en een borstenparade van twaalf bekende, Vlaamse, sexy vrouwen die het mooiste van zichzelf blootgeven. Onder meer Roos Van Acker, Hanne Troonbeeckx, Els Tibau, Eline De Munck en Lien Van De Kelder showen hun boezem.

Hoe zien vrouwen hun borsten? En hoe denken ze dat mannen ze zien? Stof genoeg om een magazine vol boezemverhalen te vullen, een tetten parade.
Met serieuze verhalen over borsten die ziek maken en ludieke elementen zoals cupcakes in de vorm van borsten, cupmaten en borstvergrotingen.
Met twaalf bekende gezichten die diep in hun decolleté laten kijken, met de mooiste lingerie en met de mening van mannen over borstenclichés.

De 12 bekende Vlaamse vrouwen die praten over hun borsten zijn en tevens een fotoshoot lieten maken:
LIEN VAN DE KELDER, ANNEMIE TURTELBOOM, MARLEEN TEMMERMAN, HILDE DE BAERDEMAEKER, HANNE TROONBEECKX, WENDY VAN WANTEN, DAMIENNE ANCIAUX, PASCALE PLATEL, ELS TIBAU, ANNICK SEGAL, ROOS VAN ACKER EN ELINE DE MUNCK .

Nadine Bauters uit Kruishoutem beleefde een meer dan plezante dag. Dat had ze te danken aan het kapsalon RED uit de Nederstraat in Oudenaarde. Zaakvoerster Petra Lamon organiseerde een tijd geleden een actie voor haar klanten waarbij de winnaar een budget kreeg van 400 euro om samen met Els Tibau in het Oudenaardse stadscentrum te shoppen. Winnares Nadine Nauters kreeg het geld in handen en met een brede lach om de mondhoeken trok ze met Els Tibau, ambassadrice van de kappersproducten Chi, de stad in. 'Ik wil vooral naar de kledingzaken en ik verwacht van Els Tibau dat ze mij deskundig advies over kleuren en modellen kan geven', glunderde Nadine Bauters. 'Ik ben geen styliste, maar ik zal mijn uiterste best doen', beloofde Els Tibau.

Het begon als een idee van bladenmaker Alain Grootaers, die maar al te goed wist wat zijn lezers graag zien tijdens de zomermaanden: mooie vrouwen in sexy badpakken op een exotische locatie. Tien jaar later is het idee een merknaam geworden: de badpakkenspecial van P-magazine.

Voor de tiende editie van de badpakkenspecial trok P-magazine met fotograaf Daniel Dedave naar Vietnam. Sexy bikini modellen van dienst waren An Jaspers, Hanne Troonbeeckx, Miss Belgian Beauty Anne-Marie Ilie, Els Tibau, Ann van Elsen, Miss België Annelien Coorevits, Tanja Dexters en nieuwkomer Sabrina Holvoet, die door de P-lezers verkozen werd tot lezeres van het jaar. Tanja Dexters en Ann van Elsen konden er op het jubileumfeestje in de Hasseltse discotheek Versuz niet bij zijn, maar de zes andere schoonheden tekenden allemaal present.

 ,,Jij, met je perfecte lichaam, jij hebt dat toch niet nodig om aan fitness te doen, vragen mensen me wel eens. Maar daar is natuurlijk niets van aan. Ik ben er ondertussen 31, en als ik niet sport, dan zie ik hier en daar ook de vetkwabbetjes verschijnen hoor.'' VTM-omroepster en model Els Tibau is eerlijk: om mooi te zijn, moet je zweten.
In Celebrity Fitness brengt Jim elke week een rist bekend en mooi vrouwvolk bijeen, om ze onder leiding van coaches Steve en Caroline een half uurtje aan het fitnessen te zetten. Brunhilde Verhenne, Sofie Grosemans, Caroline Ex, Roxanne Kalishoek, Reshum van Seduced, Ellen Dufour, Tania Prinsier, Tiany Kiriloff, Joyce Van Nimmen, Zoë van Gastel, en ook Els Tibau, miss Belgian Beauty in 1996.

Hoe fanatiek ben jij met fitness bezig Els?

Els Tibau: ,,Ik moet toegeven: het is bij mij - zoals bij zovelen - met periodes. Ik ben nu net enkele weken geleden opnieuw gestart met fitness, en ik ga tussendoor zelf wel eens lopen. Afhankelijk van de tijd die ik heb en mijn conditie, is dat tien minuten tot drie kwartier.

Ik doe het als ik voel dat ik het nodig heb. Het is niet omdat ik slank ben, dat ik geen sport nodig heb. Hoe meer sport je doet, hoe beter het met je geest gaat.''

In Celebrity Fitness krijgen jullie les, maar twee jaar geleden stond jij voor VTM aan de kust de hele zomer lang zelf demonstratie te geven.

,,Dat heb ik toen heel graag gedaan, en ik ben er toen heel intensief mee bezig geweest. Ik voelde het verschil toen wel heel goed. Ik zit nu vol goede voornemens om er weer harder tegenaan te gaan. Niet alleen voor geest en conditie, maar ook voor mijn lichaam. Ik ben 31, ik moet er beginnen op letten, hé.''

Half Bekend Vlaanderen heeft thuis een Powerplate. Sta jij ook geregeld op de trilplaat om je spieren in orde te houden?

,,Mijn appartement is daar te klein voor, dus nee. Ik heb wel een tijd met een persoonlijke coach gewerkt. Dat werkt. Die bouwt je programma's op en zorgt ervoor dat je niet te veel sport, want dat kan ook fout zijn.''

Welke zijn je favoriete toestellen?

,,De loopband en de step, maar de roeimachine is mijn echte favoriet. Dat is wel het lastigste toestel, maar je oefent er zowel armen als benen mee. Yoga doe ik ook wel eens. Dat geeft je rust en energie tegelijk. Na twee uur yoga heb ik altijd het gevoel dat ik de hele wereld aankan.''

Biografie:
Els Tibau was Miss Belgian Beauty 1997 en werkt als presentatrice en fotomodel.

Voor Els Miss Belgian Beauty werd, was ze een veel gevraagd model. In 1994 nam ze deel aan de verkiezing van Look Of The Year. Ze eindigde bij de laatste twaalf kandidaten. In 1995 deed ze opnieuw mee, en toen werd ze tweede. Daarop werd Els gevraagd om 'het meisje in het zwembad met de badmuts op', dat telkens tussen de programma's van VTM verscheen, te zijn. In oktober '96 wordt Els tot Miss Belgian Beauty gekroond. Als nieuwbakken bv verscheen ze in talrijke bladen en zat ze ook een aantal keer in het vrouwenpanel van Het Swingpaleis.

26 december 1997 is een mijlpaal in Els' carrière: op die dag is voor de eerste maal te zien als omroepster bij VTM op TV.

Doorheen de jaren doet ze verschillende défilés, presentaties en fotoshoots. Ze wordt het gezicht van enkele merken. In 2003 acteert Els in het theaterstuk Boeing Boeing. Ze neemt ook een pilootaflevering op van Tijd Voor Jezelf.

Deze aflevering wordt gebruikt in Ingeborg Sergeants programma De Keuze Van De Kijker. Eind 2004 staat ze samen met Katja Retsin (die bij één werkt) op de cover van Humo. In 2005 presenteert ze samen met Elke Vanelderen het programma Het Hart Van Vlaanderen. Eind 2006 speelt Els Tibau een rolletje als haarzelf in de VTM-soap Familie.

Op 18 juni 2007 maakt Els de overstap van VTM naar VIJFtv. Bij die zender wil ze zich meer ontplooien als presentatrice. In het najaar van 2007 krijgt Els haar eigen programma bij de zender: What Women Want. In het programma krijgen tien mannen te weten wat vrouwen echt willen en worden ze zo omgetoverd tot het ideaalbeeld van een vrouw. Eind augustus begint ze ook met omroepen. Voor het programma Droomhuis Onder De Zon gaat Els begin 2008 samen met een koppel op zoek naar een woonst in het buitenland. Het programma zal nog worden uitgezonden in het voorjaar van 2008.

Verder is Els meter van Autopia, een vereniging die zich inzet voor autistische kinderen.

1 opmerking:

  1. Best merit casino: the slots - ChoegoCasino
    The casino software for the mobile version of the game and カジノ シークレット the casino also include a unique slot offering: 메리트카지노 The number of spins and free spins 12bet on

    BeantwoordenVerwijderen